Saturday 23 April 2011

Kenapa taklimat Lynas di batalkan!

Taklimat Lynas telah dibatalkan, saya di fahamkan taklimat tersebut dibatalkan atas sebab2 berikut;

1) Taklimat ini telah dirancang oleh pihak pembangkang kehadiran sekitar 200 orang pengikut mereka dan mereka ada lah orang yg sama yg telah hadir di beberapa siri taklimat yg lepas!
2) Tujuan mereka hadir ada lah untuk mengeboo dan menidakkan fakta yg di berikan oleh pakar2 tersebut! dan mereka yg sama akan bertanya kan soalan yg sama! dan mereka tidak percaya kepada fakta yg di berkan oleh pakar2 tersebut, maka apa rasionalnya mereka hadir ke taklimat tersebut? ada kah ini bukan lagi mempolitik kan isu?
3) Taklimat akan di teruskan kepada sasaran yg lebih tepat bukan lagi secara membuka kehadiran kepada sesiapa yg nak hadir!
4) Urusetia telah mempunyai senarai kehadiran mereka dan ada lah membazir jika taklimat diberikan kepada orang yg sama berkali2!
Terkini mereka telah mengalih kan isu radiasi kepada isu pelepasan cukai kepada Lynas dan merancang untuk berdemonstrasi ke kediaman YAB MB! semakin jelas mereka mengunakan isu ini sebagai bahan politik mereka! rakyat semakin faham tentang fakta2 yg di berikan oleh pakar2 tersebut sebab itu isu ini di alih kan!
5) terkini kerajaan telah bersetuju melantik perunding dan pakar bebas untuk memuaskan hati rakyat yg sudah terkeliru dengan hasutan pembangkang

No comments:

Post a Comment